duminică, iunie 12, 2011

Daca spui:"Nu e nimic ceea ce pot face eu", deja te bati in cuie intr-o capcana a conceptelor

Probabil ca trebuie sa se intample cum ai spus tu dar asta nu pot sa fac,pentru ca egoul nu o poate face. Da,deoarece te referi la tine ca si "ego", eu nu ma refer la tine astfel. Vezi tu,acesta este un alt punct si e bine de mentionat defapt deoarece unii oameni spun (invatatorii), aparent spun:"Tu nu poti face nimic.". "Tu nu poti face nimic!" Si intreb:la care "tu" te referi ? "Tu nu poti face nimic." Atunci ei deja iti spun ca tu esti egoul si nu poti face nimic. Eu nu te numesc "ego",eu iti spun ca esti constiinta. Este o mare diferenta. Nu este nimic ceea ce poti face cu adevarat tu ca si ego,identitate ca sa te schimbi sau sa te transformi pe tine spre trezire. Astfel de idei sunt doar in minte sub forma asta. Dar eu ma refer la tine ca si constiinta. Ce poti face? Cand spui :"Nu este nimic ceea ce poti sa faci" "Eu nu pot face nimic" poti afla cine esti,aceasta putere o ai. Poti sa vezi daca te referi la tine ca si corp Sau esti ceea ce constientizeaza aceasta,asta poti face. Cand realizezi asta,ce descoperire! Deoarece daca inveti oamenii ca nu pot face nimic referitor la asta, isi imagineaza ca sunt si asta e o mare libertate. Nu este. Este o ideea foarte limitata:"Tu nu poti face nimic." Deja ii eticheteaza pe cei care vin la ei ca fiind egouri. Atunci,unde va fi fructul acelei relatii daca ,deja, invatatorul se refera la tine:"Tu esti ego"? Unde este sfarsitul suferintei tale? Dupa acesti oameni ceea ce spui ca fiind constiinta este de asemenea ego. Deoarece daca ai de ales sa faci ceva este egoul,asta este egoul. Este lipsit de sens ceea ce spui tu. Este adevarat,este adevarat... Spui: "Chiar daca esti constiinta," "in realitate nu faci nimic ca si constiinta." "Atunci toata aceasta manifestare este o gluma." "Toti suntem prizonieri si suntem mutati de colo colo ca niste marionete." Asta experimentezi ? Eu am acceptat ca nu am nimic de facut, iar daca este ceva sa se intample,se intampla. Tu fiind ce? Tu nu poti face nimic, care tu ? Egoul Asa te autonumesti. Te introduci astfel. Ce vezi in mine? Ce imi spui mie? Ceea ce vad in tine si in toti ceilalti este sinele. "Ce imi spui mie", se pare ca vine din alta parte. Dar daca vezi sinele,de ce te intereseaza daca vorbesc din alt loc, deoarece este tot sinele,care joaca acest joc? Nu. Aici faci tu greseala. Cand sinele nu e constient de sine, se "vede" ca fiind ego. Sufera. Si natural tin sa nu vad,desi stiu pana la un punct este necesar sa se joace astfel. Si,de asemenea, trebuie sa se joace si asa. Constiinta,constiinta pura, constientizarea,absolutul,sau cum vrei sa o numesti cand se manifesteaza ca si umanitate,diversitate, nu este ca si cum:"Nu-mi pasa de asta, asta e ceva." Este foarte mult iminenta de asemenea in manifestarea sa. Intotdeauna este acolo. Potentialul ,de asemenea,de exprimare minte-corp foarte profund este de asemenea acolo. Si potentialul de a realiza pe sine,de a cauta si intelege, de a se preda,este de asemenea acolo. Acesta este "jocul existentei",poti sa-l numesti astfel. Daca spui:"Nu e nimic ceea ce pot face eu", deja te bati in cuie intr-o capcana a conceptelor. Spui :"sunt doar o fiinta umana,o persoana," "sunt doar un ego si ce pot face?". Chiar si daca esti doar asta, nu ai de ce sa spui:"Nu e nimic ceea ce pot face eu". Cine ar accepta asta? Doar niste "persoane destepte" care nu sunt destepte deloc,ar spune asta. Le-ar pasa deoarece oamenii cateodata spun asta:"Nu poti face nimic, se intampla ce se intampla". Odata i-am spus unui om: "Daca esti pe o nava" "o croaziera care calatoreste departe pe ocean," "si cumva,brusc,apa incepe sa intre" "Ai lovit un iceberg,apa patrunde,nava se scufunda" "nava se scufunda" "Coboara barcile de salvare." "Atitudinea ta ar fi:"Nu pot face nimic?" "Daca e sa ma inec,ma inec..." "Daca e sa traiesc,traiesc.Asta ar fi atitudinea ta?" I-am spus:"Cred ca tu in special te-ai sui peste bunica ta ca sa scapi." Este usor,este indeajuns de usor, ca sa ai aceasta nepasatoare,sofisticata atitudine de capucino. Da...nu e nimic acolo. Dar de regula,exact aceeasi oameni, sunt foarte mult cufundati in propria lor identitate egoista. Asa ca sa nu fim entuziasmati referitor la asta. Este foarte usor sa spui asemenea lucruri. Dar totusi,daca toate alegerile ti-au fost respinse tie. Nu cred ca nici macar asta este un lucru bun de zis,dar oricum, Cand constiinta se manifesta pana si in cel mai apasator mod , intotdeauna se va acomoda cu sentimentul de alegere face parte din ceea ce creeaza viata,din ceea ce este. Dar adevarata alegere este fie sa mergi cu proiectiile tale,cu conditionarile, sau sa te relaxezi in scaunul celui ce priveste. Deoarece acolo este calea spre autodescoperire. 
Mooji

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...