sâmbătă, mai 08, 2010

Respiraţia vieţii

Postat MARIA
S-a spus că dacă ar fi să nu schimbăm nimic - nici alimentaţia, nici exerciţiile fizice, tiparele de gândire sau obiceiurile - cu excepţia tiparului respiraţiei, ne-am putea modifica în mod radical durata vieţii. Leonard Orr, autorul cărţii Nemurirea fizică şi fondatorul curentului Re-naşterii, afirmă că, dacă reducem numărul de respiraţii pe minut de la, să zicem cincisprezece la cinci, ne vom tripla durata de viaţă. Atunci când li se spune acest lucru, unii oameni spun: „Nu-mi pot imagina cum ar fi să trăiesc până la două sute şi ceva de ani". Răspunsul meu este că ei ar putea să-şi imagineze acest lucru, dacă ar descoperi bucurie şi scop în viaţă. (Mai mult despre nemurire şi moarte fizică, mai târziu). E de ajuns să spunem că atunci când ne găsim scopul şi destinul vieţii, datorită ignoranţei şi bolii nu vrem de obicei să părăsim corpul fizic, pentru ca apoi să pregătim un nou vehicul în care să continuăm. A începe din nou într-un corp nou, să trebuiască să trecem prin pampers, şcoală, pubertate şi adolescenţă şi să retrezim memoria celulară este, din punctul meu de vedere, o gospodărire foarte proastă a timpului. Noi am fost creaţi cu cel mai perfect vehicul pentru a purta conştiinţa, vehicul capabil să susţină viaţa şi să se autovindece.
El este capabil să ne susţină, până când suntem gata să renunţăm la el, sau să-1 luăm cu noi în lumină. In cercurile de meditaţie există o idee veche ce sună în felul următor: dacă unei persoane i-a venit timpul să moară, chiar şi într-un spital unde se găseşte echipament de salvare a vieţii, şi tuburi cu oxigen „scânteia sa de viaţă" nu s-ar întoarce în mod obligatoriu. Nu oxigenul este cel care ne ţine în viaţă. Oxigenul este ca benzina pentru o maşină şi o ajută să ruleze. Acea „scânteie" care ne susţine este esenţa noastră divină. Atunci când această energie părăseşte corpul fizic, toate semnele vieţii fizice dispar. Se spune că bucuria este această „scânteie", care se exprimă pe sine în viaţă (de aceea, nivelul de bucurie din viaţă este un indicator perfect care ne arată că suntem acordaţi cu Spiritul şi cu scopul impregnează fiinţa, ea poate fi experimentată prin întoarcerea conştientei noastre spre interior. Această energie poate fi măsurată ca unde de sunet şi raze de lumină şi, de asemenea, poate fi simţită ca vibraţie. Leonard Orr spune: „Conectarea inspiraţiei cu expiraţia, într-un ritm relaxat, aduce o conştientă a unei percepţii mentale directe a spiritului, o stare emoţională a spiritului şi o senzaţie fizică a însăşi energiei de viaţă, care este Dumnezeu atotputernic curgând prin toată carnea ... atunci când inspiraţia este conectată cu expiraţia, iar respiraţia interioară este unită cu cea exterioară, această unire a energiei de viaţă pură cu aerul trimite vibraţii prin sistemul nervos şi sistemul circulator, care curăţă corpul, aura umană şi hrănesc şi echilibrează mintea şi corpul omenesc". Există multe tehnici de respiraţie din care să alegem. Din nou, putem să ne folosim discernământul, să fim deschişi şi să încercăm diversele tehnici, până când găsim una care să ne permită să experimentăm energia care ne susţine. Dincolo de faptul că ne ajută în menţinerea şi restabilirea sănătăţii şi vitalităţii şi ne măreşte longevitatea, principalul beneficiu al căutării de a experimenta „respiraţia vieţii" (energia care ne susţine) este acela că, datorită naturii sale foarte pure şi perfectă, atunci când luăm contact cu ea şi o experimentăm, ni se dă o gamă largă de experienţe - de la o adâncă pace lăuntrică, relaxare totală completă şi un somn mai bun, până la sentimente copleşitoare de bucurie şi extaz ale trăirii în nirvana sau ale stării de samadhi. Această energie este extrem de subtilă şi liniştită în puterea sa - manifestându-se întru crearea şi susţinerea vieţii. în consecinţă, primul pas spre contactarea acestei energii şi „perceperea" vibraţiei şi prezenţei sale în fiinţa noastră, se face prin respiraţia noastră - să ne păstrăm respiraţia conectată, astfel încât fiecare inspiraţie curge natural în fiecare expiraţie, fără pauză. Budiştii numesc aceasta „urmărirea respiraţiei". Adepţii conceptului de Renaştere îl numesc „respiraţie ritmică". Al doilea pas este acela de a respira lin. Respiraţia scurtă şi sacadată este ceea ce face corpul atunci când noi trăim stări de supărare, frică sau frustrare. Respiraţia lină este precum o frunză sau un fulg în vânt - subtil, care pluteşte. In cartea Chibzuinţă şi respiraţie, budiştii sugerează să ţinem o lumânare în faţa nasului şi să permitem inspiraţiei şi expiraţiei noastre să curgă atât de lin şi de ritmic prin nări, încât flacăra nici măcar să nu tremure. Respiraţia sacadată va stinge flacăra. Forţa care străbate întreaga viaţă este subtilă, şi totuşi puternică - şi trebuie să fie atrasă, nu forţată. Respiraţia sacadată este un instrument foarte bun pentru a scăpa de încărcătura emoţională din corp prin intermediul vizualizării şi al tehnicilor de respiraţie (cum ar fi în cadrul curentului de Re-naştere). însă, pentru a contacta energia care ne susţine, avem nevoie să ne acordăm la ritmul său - pe măsură ce ea curge prin întregul nostru corp. Este de asemenea recomandat să respirăm prin nări, întrucât dacă încercăm să respirăm pe gură profund, susţinut, pentru o perioadă de timp mai îndelungată, ni se usucă gâtul şi gura şi ne da o stare de disconfort, obligându-ne să ne întrerupem mereu. Respiraţia prin nări împiedică acest lucru şi permite, de asemenea, un flux de energie constant. Dacă doriţi să vă eliberaţi de încărcătura emoţională, puteţi inspira prin nări şi expira cu forţă, pe gură. De asemenea, încercaţi să respiraţi pe rând printr-o nară şi apoi prin cealaltă (profund, lin şi conectat) deoarece aceasta va „declanşa" rapid fluxul de energie prin ambele jumătăţi ale corpului. Al treilea pas în această primă tehnică este ca respiraţia să fie profundă sau lungă. Budiştii spun că respiraţia corectă menţine corpul calm - respiraţie calmă, corp calm. Ei spun că respiraţia lungă, adică mai puţine respiraţii pe minut, linişteşte şi calmează corpul nostru şi îi permite să se relaxeze. Respiraţia profundă, cea în care abdomenul se contractă iar pieptul se dilată la inspiraţie, şi pieptul se contractă iar abdomenul se dilată la expiraţie, este cea care restabileşte sănătatea şi vitalitatea. Respiraţii ritmice, conectate, line, care sunt lungi, lente şi profunde, ne permit să ne conectăm la aspectul vibraţional al energiei care acţionează respiraţia - şi să-1 trăim ca experienţă. Această energie care ne conduce respiraţia este esenţa noastră divină. Conectarea cu această esenţă ne permite să trăim şi să ne bucurăm de caracteristicile naturii sale - iubire, bucurie, extaz etc. Atunci când respirăm profund, maximizăm aportul de oxigen şi prana. Boala nu poate exista într-un mediu cu mult oxigen. Aceasta explică de ce, pentru o sănătate bună, sunt recomandate exerciţiile regulate, susţinute. Cu cât respirăm mai adânc şi mai lent, cu atât ingerăm mai mult oxigen şi mai multă prana - amândouă având efecte benefice asupra sănătăţii noastre. Prana este energia forţei de viaţă universale, care revitalizează, vindecă şi transformă structura celulară şi duce la longevitate. Tehnica respiraţiei profunde, line şi conectate este precum tehnica stilului liber, sau a stilului bras, pe care le folosim pentru a înota o dată cu curentul într-un râu. Ajungem într-un punct în care simţim ca şi cum noi suntem respiraţi" şi nu mai este nevoie de nici un efort sau tehnică, o dată ce s-a intrat într-un anumit ritm - ceva asemănător cu senzaţia absenţei oricărui efort, pe care o trăim atunci când intrăm în curentul unui râu şi îi permitem să ne ducă cu el în aval. Atunci când folosim această tehnică, căutăm să creăm o miş¬care de undă a unor expiraţii şi inspiraţii egale, care să ne ducă spre experienţa frecvenţei vibraţionale a vieţii. Am putea, de exemplu, să numărăm până la şapte la inspiraţie, apoi să numărăm până la şapte la expiraţie. Număratul este o metodă simplă pentru a menţine mintea concentrată la început şi, de asemenea, pentru a ne asigura că inspi¬raţia şi expiraţia sunt păstrate, pe cât posibil, egale. Această tehnică de respiraţie este o cale de a ne acorda* iar atunci când o practicăm regulat în fiecare zi, vom avea un sentiment de pace şi linişte. Dacă simţim mânie, putem respira profund, lin şi conectat şi, pe măsură ce ne calmăm corpul şi mintea, simţim cum mânia se dizolvă. Această tehnică poate fi folosită şi în timp ce con¬ducem maşina, sau în orice situaţie stresantă, pentru a ne reacorda la o stare mai relaxată. Dacă putem începe fiecare zi folosind respiraţia pentru a da tonul zilei, vom descoperi că ziua se desfăşoară de o mani¬eră mult mai lină. De asemenea, putem petrece în fiecare seară cinci sau zece minute înainte de a adormi, pentru a ne re-acorda în vederea unui somn mai profund, mai liniştit. * Acordarea fiinţei noastre este similară îngrijirii pe care o dăm unui motor de maşină, sau unui instrument muzical. Pentru a obţine performanţa optimă trebuie să păs¬trăm instrumentul „acordat". Putem trata prost vehiculul nostru, astfel încât se deteriorează şi funcţionează ca o rablă veche - şi devine vulnerabil la boală, deteriorare şi moarte - sau îi putem controla performanţa, astfel încât să funcţioneze ca un Porsche nou. Respiraţia este o formă de acordare, precum vizualizarea, dieta, exerciţiul, meditaţia etc. Putem să ne folosim de hrană de înaltă calitate, de exerciţiu regulat, de companie inteligentă sau antrena¬ment, pentru a ne stimula corpul mental şi pentru a căuta experienţe emoţionale aducătoare de satisfacţie - dar ce facem pentru a alina sufletul şi a acorda spiritul? Acest lucru este acoperit Astfel, devenim respiratori conştienţi - timp de cinci minute, cât suntem la duş, în trafic, la toaleta de la birou, respirăm pentru a elibera stresul acumulat. Ne putem controla emoţiile şi nivelul de stres, respirând. Ocupându-ne regulat de respiraţie, acţionăm ca o măsură preventivă împotriva stresului, deoarece eliberăm tensiunea zilnică şi pre¬venim acumularea acestuia şi apariţia, în timp, a unei boli potenţiale, (în capitolul despre frecvenţele de vibraţie este prezentată o tehnică de respiraţie pentru ridicarea conştientă a frecvenţei noastre de vibraţie.)
www.jasmuheen.com/

1 comentarii:

CRISTIANA DRAGOMIR spunea...

Frumos :)

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...