luni, ianuarie 16, 2017

Cum te-as putea păcăli pe tine?

Postat Maria
A fost odată un împărat. În fiecare zi el avea obiceiul să dispară într-o încăpere din mijlocul palatului său. Împăratul tinea mereu la el cheia de la camera respectivă, iar când se ducea în cameră încuia usa pe dinăuntru. Încăperea aceea avea o singură usă si nicio fereastră. Din douăzeci si patru de ore, el petrecea în camera respectivă cel putin o oră.
Nici măcar sotiile lui nu stiau nimic despre acea încăpere, fiindcă el nu vorbise niciodată nimănui despre ea. Dacă întreba cineva, el zâmbea si tăcea si nu dădea nimănui cheia. Toti cei din jur erau surprinsi de acest lucru si curiozitatea lor crestea cu fiecare zi: ,, Ce face el acolo?’’ Nu stia nimeni. Stătea o oră în camera aceea încuiată, apoi iesea în tăcere si punea cheia în buzunar, iar în ziua următoare făcea iar acelasi lucru. În cele din urmă curiozitatea oamenilor a întrecut orice limită si ei au conspirat ca să afle ce făcea împăratul. Ministrii lui, nevestele lui, fiii lui, fiicele lui au luat cu totii parte la conspiratie.
Într-o noapte au făcut o gaură în zid, ca să poată vedea ce făcea el când intra data viitoare acolo. A doua zi, când împăratul a intrat, cu totii s-au uitat pe furis prin gaură, unul câte unul. Dar cel care punea ochiul în dreptul găurii se dădea imediat în lături si spunea: ,, Ce tot face? Ce tot face?’’ Dar nimeni nu putea spune ce făcea el.
Împăratul intrase si-si dăduse jos toate hainele. Apoi si-a întins bratele către cer si a zis: ,,O, Doamne! Persoana care purta hainele astea nu sunt eu. Ea nu reprezintă realitatea mea – aceasta e realitatea mea.’’ Si începea să sară si să urle si să strige insulte si să se poarte ca un nebun.
Oricine se uita prin gaură se dădea imediat la o parte, socat si zicea: ,,Ce face împăratul nostru? Noi credeam că poate face yoga sau spune rugăciuni. Dar asa ceva! Ce face?’’
Si îi zicea împăratul lui Dumnezeu: ,,Persoana tăcută si cu aspect pasnic care stătea îmbrăcată în fata ta e absolut falsă. Bărbatul acela era un om cultivat. L-am făurit în tot felul acesta prin eforturile mele. În realitate, eu sunt asa cum mă vezi acum. Asta e realitatea mea, asta e nuditatea mea si asta e nebunia mea. Dacă îmi accepti realitatea, atunci e totul bine – fiindcă eu pot să-i păcălesc pe oameni, dar cum te pot păcăli pe tine? Purtând haine, le pot arăta oamenilor că nu sunt gol, însă tu stii foarte bine că sunt gol. Cum te-as putea păcăli pe tine? Le pot arăta oamenilor că sunt tăcut si beatific, dar tu mă cunosti în adâncul fiintei mele. Cum te pot păcăli pe tine? În fata ta nu sunt decât un nebun.’’
POVESTE

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...