marți, octombrie 13, 2015

Om rational- om afectiv

Postat Maria
Am terminat prin a mà resemna cu faptul cà in calitatea mea de om rational nu mà pot intelege cu mine in calitatea mea de om afectiv. Ceea ce omul rational percepe fragmentar, intre anumite limite, viata sà zicem, omul afectiv e gata sà iubeascà fàrà rezerve. Cei doi sunt legati unul de altul ca doi frati siamezi. Nu se pot despàrti in aceeasi masurà in care nu se pot intelege. Cel mult se pot tolera. Omul rational ii tolereazà omului afectiv inexplicabila lui lacomie. Omul afectiv ii tolereazà omului rational grimasa scepticà. Poatà cà existenta "celuilalt" este pentru fiecare un pret ce trebuie plàtit echilibrului. Imi ràscumpàr tristetile cu o mare nevoie de a iubi, si imi plàtesc faptul cà sunt deschis spre orice bucurie posibilà cu amàràciunea cà nu mà pot opri la atàt. Poate cà mà aflu mereu in altà parte decàt s-ar cuveni.
Octavian Paler

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...