marți, decembrie 25, 2012

Incarcerat in mine insumi-Octavian Paler


Postat Maria

Eu n-am fost întreg nici în copilarie. Si cu atât mai putin n-am fost întreg dupa aceea.
N-am fost întreg pentru ca m-am nascut într-o lume dar, din pacate, firea mea m-a împins sa fiu în conflict cu ea. Eu, psihologic, am fost în conflict cu singurul meu paradis de care am avut parte. Ce vreau sa spun? Vreau sa spun ca m-am nascut, din pacate, încarcerat în mine însumi si ca niciodata n-am reusit sa trec de bariera care ma despartea de ceilalti.






Daca as fi fost un singuratic adevarat – aici ajung la cealalta jumatate a mea, care e în conflict cu prima jumatate –, daca as fi fost un singuratic adevarat, as fi putut deveni un ascet, un solitar perfect, or, eu am oroare de asa ceva. Nostalgia mea a mers spre lume, eu mi-am dorit toata viata relatii cât mai bune cu ceilalti. Si iata cum am pendulat între singuratate si solidaritate, încât eu înteleg foarte bine acea povestire a lui Camus unde un pictor moare, scriind cu sângele sau pe o pânza alba un cuvânt din care lipsea o litera. Si nimeni nu stia daca acolo a vrut sa scrie solitar sau solidar. Cam în situatia asta sunt eu. Îmi lipseste o litera.
Octavian Paler

1 comentarii:

Anonim spunea...

superrrrrr

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...