marți, septembrie 17, 2013

Ca fiinte umane, suntem ceea ce gandim.

Postat Maria
In cartea sa, Calatoria Suprema [publicata de editura For You], Robert Monroe merge mai departe si cartografiaza mintea umana, asa cum a observat-o dintr-o intelegere mai constienta. Iata ce spune el: Ca fiinte umane, suntem ceea ce gandim. Mai suntem si ceea ce gandesc altii. Atunci cand mergem in profunzime, foarte putine lucruri sunt legate de corpurile noastre fizice. Pentru a aborda, mai de aproape, acest subiect, hai sa cream un model al mintii umane, asa cum opereaza in practica – un model pragmatic, daca vreti. Imaginati-va ca este structurat in straturi, ca o ceapa si haideti sa o luam din interior spre exterior.
In centru se afla miezul insusi. Aceasta este mintea umana originala, suma experientelor noastre, fara nici o limitare. Centrul interior este compus din ceea ce am trait si am gandit constient pana in prezent, din emotiile si visele pe care le-am experimentat – fie ca ni le reamintim sau nu – din durerile si placerile noastre, din visele cu ochii deschisi, din dorinte si sperante. Este esenta noastra, spiritul nostru. Cine suntem cu adevarat.
Apoi, deasupra se afla Sub-Sinele Animal. Acesta este stratul cel mai dificil de controlat. Este locul in care se face filtrarea, decolorarea si contaminarea. Problema este ca noi gandim ca avem nevoie sa ne bazam pe el, altfel nu am mai putea fi, din punct de vedere fizic, oameni. Din punct de vedere fiziologic, este grupul format de creierul mamalian si de sistemul limbic.

Peste asta se afla mintea constienta. Acest strat poate fi identificat cu ceea ce gandesti ca esti. Este foarte diferit de ceea ce stii ca esti. Motivul pentru care se intampla acest lucru, e ca doar o parte a miezului interior iti este disponibil constient; deci apar multe distorsiuni, deoarece trebuie sa treaca prin Sub-Sinele Animal. Mintea constienta poate fi foarte precisa, dar unele zone pot oferi o interpretare opusa fata de cea a miezului interior.

Desi o mare parte din acest strat este ascuns fata de ceilalti, o parte considerabila a acestuia se exprima in sinele exterior. Deoarece este atat de puternic, nu avem de ales. Acest strat este complicat de sistemele de credinta; pentru multi dintre noi, devine un labirint, datorita complexitatii sale. Nu e nici o surpriza ca multi nu gasesc iesirea.

Urmatorul strat exterior este Mintea Umana Exterioara – adica, ceea ce gandim ca gandesc ceilalti despre noi. Este o mare amestecatura, deoarece o parte din asta e intuitiva – comunicare nonverbala – dar confuza, datorita perceptiilor noastre senzoriale si analitice. Acest strat se schimba constant, cu fiecare experienta si perceptie. De asemenea, este puternic controlat de contextul cultural, care dezvolta niste comenzi si motivatii ce duc, de multe ori, la disfunctii fizice si mentale. In loc sa fii tu insuti, incepi sa duci o existenta reactiva, asa cum fac cei mai multi oameni. Daca ii permiti acestui stil de viata sa te conduca, poate fi un Iad viu.

Mergem mai departe, in exterior, la urmatorul nivel, unde avem Rolul Mintii Umane. E ca pielea. Asta e destul de simplu – este prezentarea sinelui. Este setat, cel mai mult, de acceptarea si de nevoile lumii din jurul tau si este suprapus – sa speram – cu valurile si pulsurile de incredere din miezul interior. Prezentarea sinelui este, de obicei, acoperita cu grija, de un strat de deceptie. In cazurile grele, nu apare nici un semn al straturilor interioare – nici macar sub stres puternic.

In sfarsit, stratul cel mai exterior, mult mai mare decat te-ai astepta, este compus din gandurile celorlalti despre tine. Uita-te la tine insuti, ca si cum ar exista, de fiecare data sau oricand, o persoana sau fiinta ce se gandeste la tine, chiar daca doar ocazional. Ei traiesc aproape prin amintire si prin recrearea acestor amintiri, se conecteaza cu tine si exista oriunde, in jurul tau.
 

Datorita acestui lucru, de cele mai multe ori, perceptiile celorlalti despre tine sunt foarte putin constiente de ceea ce se afla in miezul tau interior. In calea lui se afla filtrarea si deghizarea. Multor oameni le este greu sa se conecteze cu miezul lor, cu spiritul lor. Multi nici nu stiu ca exista – desi acest lucru incepe sa se schimbe.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Maria ,Te Iubesc ...Pentru mine astazi este o zi speciala...S-a intamplat cel mai frumos ,lucru din viata mea .Este un Miracol !M-AM CONECTAT CU SPIRITUL MEU,interior ...Tot timpul am stiut .Viata mea a fost o asteptare ,continua ,a Acestei Clipe .Ma Bucur ca Existi ,TU esti in masura sa ma intelegi .Viata mea a luat o intorsatura ,la 360grade.. Am aflat ce este Adevarata Fericire ...Mi-e frica ,ca nu voi avea Timp destul pentru a-mi descarca Fisierul Interior ,a ceea ce am fost si ce Sunt cu Adevarat ...Toata viata am fost privita ,inclusiv de cei din familie ,o ,,fiinta cidata ,,Am toate argumentele ,nu ca un fel de justificare ...ca Toate Transformarile la care participam cu Totii in acest Moment sunt Adevarate ...Nu te cunosc ,dar am sentimentul ca te cunosc de o viata .MULTUMESC !

MARIA spunea...

Si eu multumesc

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...